Monday, December 21, 2009

Dugaan terbesar...

lepas satu dugaan ke dugaan yang lain.. besar sungguh dugaan kali sampai nak nangis setiap kali aku pikirkan perkara tersebut.. bayangkanlah keseluruhan 10 relung pokok sawit mati akibat kesilapan meracun...perasaan tak tentu arah dan macam2 lah... begitu perasaan aku di awal bulan doblas baru-baru ni... semuanya akibat kesilapan memahami fakta meracun daripada tokey kedai racun... bukan setakat kuning, merah abih daun sawit... diambang nak mati lah katakan...

apa yang mampu aku buat?? berdoa saja lah agar pokok tak mati... terus aku cantas semua daun sampai dogol... cepat2 aku tabur baja supaya pokok cepat pulih... alhamdulillah selepas 2 minggu, kelihatan terdapat kesan2 positif... harapnya terus pulih laa... lebih kurang 20 pokok mati... yang lain2 tu pucuk baru kembang daun... dia punya kembang kecik saja... jadi lah... sedih aku tengok... nampak gayanya tak dapat la nak tuai hasil awal... :(

No comments:

Post a Comment