Friday, July 3, 2009

kali pertama tulis blog...

hari ni tiba2 aku rasa nak start buat blog. tak dak banyak idea lagi. tak tau lagi nak fokus pasal apa. jadi aku terus register dan taip jer laa. yang penting aku dah ada blog sendiri sekarang. dah lama nak cuba tak jadi2.

macammana aku boleh tergerak nak tulis blog? haa... cerita nya camni... sebenarnya aku tengah mencari solution untuk manage kewangan aku yang agak teruk... cari punya cari aku terjumpa artikel pasal OD ASB... kemudian aku berminat pulak nak cari maklumat pasal OD... pencarian maklumat OD ASB tu lah yang membawa aku ke blog member aku Jibam... Blog jibam ni fokus pasal hartanah... menarik gaya penulisan blog jibam ni... dan sejak dari hari tu la aku jadi silent reader kat blog jibam dan seterusnya membawak kepada penulisan blog aku sendiri...

Mudah saja nak tulis blog ni... lebih kurang macam tulis diari ja... cuma tulis diari kita tulis, kita baca sorang2... tulis blog, kita nak share penulisan kita, bagi orang lain baca sama... jadi kalau nak orang selalu baca blog kita, tulis lah apa2 pun asalkan penulisan tu kaya dengan maklumat...

zaman sekarang internet dah jadi satu keperluan... semakin banyak orang berhubung menggunakan internet... semakin banyak orang mencari maklumat di internet... korang pernah dengar tak orang cakap masa sekarang berlalu terlalu pantas... sebenarnya tak... dalam sehari tetap ada 24 jam... sebulan tetap 30 hari... setahun tetap 12 bulan... mana yang cepatnya?? tak dak cepatnya.... teknologi yang menyebabkan kita rasa macam tu... dulu ada surat... lepas tu talifon... lepas tu HP... sekarang ni internet pulak.... benda baru jadi lima minit kat US, kita kat sini dah tau... tu yang kita rasa masa pantas tu... kalau dulu sori la... cerita dah basi baru kita nak tau....

perkembangan internet tu sendiri terlalu pantas... siapa yang tak ambil endah tentang teknologi internet ni ketinggalan la dia... blog pulak bagi aku merupakan salah satu cara mudah untuk kita share maklumat di internet... takkan nak cari maklumat saja.... share la sama... :) okeh... apa lagi... jom kita pakat2 share maklumat... jom tulis blog!!!

No comments:

Post a Comment