Saturday, July 11, 2009

Macam mana mau jadi kaya?

Satu persoalan yang pernah aku dengar dari Bang Din tentang kawan dia Aziz... ya... macam mana mau jadi kaya? kebanyakan dari kita ramai yang menanam impian untuk jadi kaya... termasuk la aku sendiri... heheh... impian saja tak jadi kan... yang penting kena ada azam, kena ada usaha...

Kembali kepada cerita Aziz tadi... semuanya bermula dari impian macammana mau jadi kaya... Aziz ni dulunya merupakan supervisor Bang Din kat tempat kerja lama dia... Dah berjaya dia la ni... jadi tokey jual besi buruk... Cara dia tanam impian yang menarik minat aku tu... dia tak angan2 kosong... tapi dia tulis angan2 dia dan tampalkan dalam dompet dia... jadi tiap2 hari la dia baca azam dia tu... simple ja kan? mungkin kita pernah baca dan dengar benda simple ni kat mana2... aku sendiri pernah dengar benda ni masa study kat MRSM Beseri dulu... tulis berapa A nak dapat dan tampal dekat tempat yang boleh kita tengok selalu...

Jadi lepas ni jom kita tulis azam kita dan tampal la kat mana yang kita suka... err aku nak tulis dalam HP aku ja... :)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment